Southfork - Reisverslag uit Plano, Verenigde Staten van TexasHoLee - WaarBenJij.nu Southfork - Reisverslag uit Plano, Verenigde Staten van TexasHoLee - WaarBenJij.nu

Southfork

Door: Liet

22 April 2014 | Verenigde Staten, Plano

Na bijna de klok rond geslapen te hebben, genieten we van ons eerste ( waarschijnlijk ook een van de laatste ) full American Breakfast. Dan pakken we de auto en rijden een stukje over de Expressway tot we een Walmart zien. Even een voorraad water en ander lekkers inslaan voor de komende dagen. Terug in het hotel nemen we de shuttle bus naar the Southfork Ranch, YEAH ! De rit ernaar toe is echt niet verkeerd, wat een huizen en hoe netjes ! Maar geen reet te doen in de buurt. Tja ze doen hier toch alles met de auto. Southfork is echt heel leuk. Via een klein museumpje ga je met een treintje getrokken door een tractor door bejaarde Mike naar de mansion. Daar een introductie en rondleiding van Cindy en dan het huis bekijken. Grappig is dat er nooit binnen opnames zijn gemaakt, die zijn allemaal in een studio gedaan. Alleen de buiten opnames zijn hier gedaan. Ze verteld het echt superleuk, met veel anekdotes. Daarna kun je rondlopen waar je wil. Alle 3 de longhorns hebben we ook gezien. We worden weer opgepikt door de shuttle en we ontdekken dat we niet ver van Plano historic center zitten (va 1845) Daar lopen we naar toe en slenteren wat rond. Het is inmiddels best warm geworden, dus een terrasje met hapje en drankje is welkom. Dan nog wat slenteren en naar binnen vluchten in de airco om nog een drankje te doen een pub en de laatste 20 minuten van Atletico Madrid tegen Chelsea kijken. Terug slenteren naar ons hotel, relaxen op de kamer en internet aan de praat krijgen. Dat duurt even …. We gaan eten bij Denny’s en nemen de dag door. Southfork is echt heel leuk, we denken alleen dat als ze 2 jaar geleden niet met een serie over de nieuwe generatie waren begonnen, het bergaf zou zijn gegaan. Het derde seizoen loopt hier al en de Amerikanen zijn er helemaal enthousiast over. In de giftshop vind je de meeste artikelen dan ook met de nieuwe cast erop.

• 23 April 2014 - 08:41

Dianne:

Hi Liet en Jaap, geweldig zie het al helemaal voor me jullie in het treintje naar de ranch. Ik had trouwens ook geen idee dat de binnenopnames niet in het huis zelf gedaan waren. Nog een leuk petje gescored in de shop ? Zo te lezen hebben jullie warm weer.
    Lekker verder genieten en veel plezier. Liefs Dianne