Port Arnansas - Freeport - Reisverslag uit Freeport, Verenigde Staten van TexasHoLee - WaarBenJij.nu Port Arnansas - Freeport - Reisverslag uit Freeport, Verenigde Staten van TexasHoLee - WaarBenJij.nu

Port Arnansas - Freeport

Door: Lydia

03 Mei 2014 | Verenigde Staten, Freeport

Omdat we voor 10 uur moeten ontbijten wordt het maar kort uitslapen. De eerste wafels in Texas. En het leuke is, Jaap maakt ze perfect en de vorm is…. The state of Texas ! Dan weer met het pontje naar de overkant en we gaan noordwaarts, langs de kust. Het eerste stuk is geweldig. Enorme villa’s en bungalows met allemaal prive aanlegsteigers. We rijden door tot Palacios, komen in een echte vissershaven en denken het gevonden te hebben. Behalve de ligging is het een gat van niks, helaas. Toch maar verder, binnendoor richting Freeport. Pff ook hier komen we bij een grote olieraffinaderij uit maar als we de afslag naar “downtown” vinden besluiten we toch hier te blijven, geen zin meer om verder te rijden. Het ziet er niet uit, vinden de Cambridge Inn en nemen een kamer. Even checken op internet, na de sms van Marc dat Roda echt gedegradeerd is ( kut Ajax ). Biertjes kopen bij het tankstation om de hoek en dan naar restaurantje On the river . Small town restaurant, crawfish als special van het seizoen, Da’s voor Liet ! Helaas weer de camera niet meegenomen. Jari zal er jaloers op zijn, zo’n 40 rivierkreeftjes voor 19 dollar ! Om je vingers bij af te likken, dat doet Liet ook, wow, in heaven !! Dat maakt de motelkamer ook draaglijker. Na 3x handenwassen nog steeds de geur, lovely ! Terugslenteren naar de kamer en dan eindelijk de administratie op orde brengen, tv zappen en lekker vroeg in ’t nest.