Nasa Johnson Space Center - Reisverslag uit Webster, Verenigde Staten van TexasHoLee - WaarBenJij.nu Nasa Johnson Space Center - Reisverslag uit Webster, Verenigde Staten van TexasHoLee - WaarBenJij.nu

Nasa Johnson Space Center

Door: Lydia

05 Mei 2014 | Verenigde Staten, Webster

Johnson Space Center Nasa. Dat is het programma vandaag. Het is nog geen 10 minuten rijden van ons motel, dus we zijn er lekker vroeg, iets na tienen. Om half 11 doen we eerst de tram tour over het terrein. Enorm groot, heel veel gebouwen waar van alles wordt onderzocht. De eerste stop is bij het Mission Control Center. De historische wel te verstaan. Alles is hier zoals het was en in gebruik van 1962 tot 1992 ( de laatste Apollo lancering ). Erg interessant. Dan stoppen we bij het Astronaut Training Center, ook heel boeiend en als laatste bij de enorme Saturn V raket. Een boeiende tour van zo´n 90 minuten. Even een broodje eten en dan een half uurtje luisteren en kijken naar het tot stand komen van ISS en wat er gebeurt. Dan nog een film en dan zijn we zo´n 5 uur verder. Wubbo en Andre hebben we ook op foto´s gespot. Genoeg space gehad vandaag, we hebben er van genoten. Terug naar het hotel, even in de koelte van de kamer en dan aan de pool hangen. Denken we. Pool hek op slot, maintenance, geen mens te zien, maar ja, wat te doen. Jaap klimt over het hek en gooit er 2 stoelen over zodat we toch buiten bij ons kamertje met poolview kunnen zitten. Na een uurtje douchen, op naar Las Haciendas. Live strijkje vanwege cinco de Mayo. Komt mooi uit, bij ons is het ook 5 mei. Gezellig, fiesta, Jaap danst met een hele tafel dames, wat een feest, Lydia heeft een beerrita, zie foto op facebook… Even iets eten, na 4 avonden seafood nu gewoon aan de chimichanga. Ook heerlijk !

• 06 Mei 2014 - 09:06

Dianne:

Hi Liet en Jaap, wel even wat anders als het strand maar lijkt me wel indrukwekkend om het Space Center te zien. Na al het serieuze werk wel s'avonds aan een feestje toe, ziet er gezellig uit.
    Is dat een flesje Corona in een Maguerita, aparte combi.
    Nog lekker genieten en veel plezier,liefs Dianne