Big Bend National Park - Reisverslag uit Alpine, Verenigde Staten van TexasHoLee - WaarBenJij.nu Big Bend National Park - Reisverslag uit Alpine, Verenigde Staten van TexasHoLee - WaarBenJij.nu

Big Bend National Park

Door: Lydia

26 April 2014 | Verenigde Staten, Alpine

Na een slappe koffie, douche en sigaretje, eerst richting Marathon. Het tankstation daar komt bijna uit de fifties, er zit gelukkig nog benzine in. Dan op naar Big Bend, toch nog bijna een uur rijden. Maar wat een mooie weg, je bent echt in the middle of nowhere. 20 dollar betalen bij de entrance en dan is het een en al genieten. Wat een landschap,wat een kleuren, indrukwekkend, overweldigend, mooi mooi mooi !!! Eerst de Chisos Basin trail tot het visitor center. Daar lunchen. Opeens springt de motorclub op en vliegt met camera’s naar buiten. We denkenniet voor een vogeltje, dus we kijken wat er aan de hand is en ja hoor,2 beren ! Snel ook naar buiten en nog net een paar foto’s kunnen maken. Heel onverwacht, de dag kan niet meer stuk. Na de lunch doen we de Ross Maxwell Scenic Drive. Wow wow wow ! Deze eindigt bij de Santa Elena Canyon. We staan daar in de Rio Grande, op de grens met Mexico. Schitterend ! Daarna durven we het aan om de Old Maverick dirt road te nemen, in plaats van dezelfde weg terug. Hiermee snijden we 50 mijl af. Wat een spektakel weer, en vergeleken met Malawi, een makkie ! De omgeving is geweldig, je kunt het eigenlijk niet fotograferen, maar je moet het helemaal in je opnemen, genieten ! Dan weer de gewone weg op richting Alpine, nog 80 mijl. Zo’n 20 mijl voor Alpine, border patrol. Stoppen, paspoortcontrole ze checken of er geen illegale Mexicaan in je auto zit. Gelukkig hebben wij alleen maar 20 flesjes water. Terug in Alpine gaan we bij Harry weer borrelen. Ongelooflijk, Harry staat het toe dat iedereen met zijn eigen sterke drank komt en dat met zijn biertjes afwisselt (of mixed). We eten bij de Cowboy Grill en dan naar ons motel om de dag door te nemen en de volgende route voor te bereiden. Het was echt een super dag, echt het America waar Liet van houdt.

• 27 April 2014 - 18:08

Dorine:

Oh jongens, wat klinkt die reis toch heerlijk, om jaloers op te worden!
    Komen er ook fotos van die beren hierop?
    Veel plezier,
    x Dorine